Totaal aantal pageviews

maandag 25 november 2013

Erin.....en eruit!

Het was afgelopen donderdag op de kop af 5 weken geleden dat bij mij een nieuwe heup geplaatst is. Op zich vordert het herstelproces voorspoedig. Ik loop nog op twee krukken, maar kan me daar goed mee verplaatsen. De Quest stond me al een beetje aan te kijken en op donderdag moest het er maar van komen. Als ik erin kon komen, zou ik weer kunnen gaan fietsen. Maar.......kom ik er ook uit?
De vrijheidsgraden in de heup waren naar mijn idee voldoende......met de fietsbroek aan richting garage....been beetje omhoog tillen...en voorzichtig rechterbeen in de Quest laten verdwijnen. Rechtuit steken.....andere been naar binnen...en rustig laten zakken. IK ZIT! Voeten op de pedalen...en rond draaien. LUKT OOK! Dat biedt mogelijkheden. Nu er nog uit. OOK DAT LUKT!
Fantastisch. Dat betekent dat ik weer kan fietsen!
Vanmorgen de daad bij het woord gevoegd. Tijdens mijn tocht miste ik twee dingen: Conditie, maar las net al dat Quemo daar ook last van had.....en ik miste de pijn aan mijn rechterheup. Die kon ik overigens missen als kiespijn. Ik kom thuis na een rondje van 15 km met een gemiddelde van 30.1....valt dus mee. Morgen weer een ritje, klein stukje verder. Vanaf nu weer kilometers maken en klaar maken voor de oliebollentocht op 27 december. Moet lukken.

5 opmerkingen:

  1. Proficit! Maar denk wel aan je hersteldagen omdat 't spul weer moet recupereren. Neem ook voldoende eiwit, bijv. eiwitpoeder shake. Die bouwstoffen heeft je lijf zeker nu wel nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Wijnandt, neem ik mee als tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel figuurlijk pijnlijk, ik mis denk ik toch liever mijn Quest 3,5 weken in verband met een schade aan m'n fiets dan jouw letterlijk pijnlijke verhaal met je heup.
    Mooi dat je weer kan fietsen. En direct een leuk gemiddelde (mijn beroerde gemiddelde is overigens wel over 2x 12 kilometer waarvan 2x 8 kilometer binnen de bebouwde kom)
    Jij een spoedig herstel van lichaam en conditie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Michiel,
    Mooi dat je weer in de Quest kunt rijden. Nu de pijn weg is zal de conditie snel verbeteren. Gelukkig kun je in een velomobiel met relatief weinig vermogen al lekker hard rijden.
    Succes met je verdere herstel.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen