Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 mei 2013

De kin omhoog......de kin omlaag.

In mijn vorige blog heb ik reeds de motoriek van de berijder van een velomobiel genoemd. Om dit aan den lijve te ondervinden wil ik bij deze een testje meegeven, graag even laten weten hoe het u bevalt.

Wat is de bedoeling? U kunt zelf ontdekken waar uw voorkeur ligt, hoe u het makkelijkst rijdt, het makkelijkst uw energie overbrengt.....het gaat in deze niet over goed of fout.

Rij eens een kilometer op volle snelheid met de kin iets omlaag.......kwartiertje rustig aan....daarna herhaalt u deze test nogmaals met de kin iets omhoog. Het gaat niet over wat beter is, het gaat erover wat voor u beter werkt. U zult merken dat de ene of de andere houding u beter ligt. Ik ben benieuwd en hoor het graag van u!

1 opmerking:

  1. Als ik met de kin omhoog ga roetsen, dan krijg ik echt last van mijn nek en hoofdpijn. Juist door mijn kin naar beneden te doen en daardoor mijn nek op te strekken, voorkom ik dat ik hoofdpijn krijg.

    In de XS merk ik dat ik wel vaker met mijn kin iets omhoog fiets. Ik heb het idee dat ik dan gemakkelijker kan ademhalen.
    Als ik enigszins geforceerd hard ga fietsen, dan gaat de kin weer omlaag.
    Toch kan ik ook op allebei de manieren heerlijk ontspannen fietsen.

    Ik denk dat ik er nog niet uit ben :)

    BeantwoordenVerwijderen