Totaal aantal pageviews

donderdag 9 mei 2013

Mooi ritje......

Vandaag rondje Gorinchem, Woudrichem, Almkerk, Dordrecht gereden. Een kleine 70 km, voor de doorgewinterde Q rijder om ff warm te worden, voor mij juist een prima rit om meer en meer te wennen aan de velomobiel. Ik kom langs de "omgekeerde wereld", zie foto. Wat is dat dan? Vroeger stond in de Alblasserwaard in het algemeen het woonhuis voor de boerderij. De schuur lag aan het water, daar werd de melk opgehaald. Op de foto ziet u dat dit juist omgedraaid is......vandaar de naam.

Verder door de Biesbosch gereden waar ingepolderd land plaats moet maken voor de rivier. Gelukkig kon ik dit koolzaadveld nog op de gevoelige plaat leggen.





de "omgekeerde wereld" 



1 opmerking:

  1. Hallo Michiel,

    Ik vond je blog via via. Leuk verhaal over die boerderij.

    Wij wonen ook in een oude boerderij en ons huis staat met de achterkant naar de straat. Mij is verteld dat één van de redenen daarvoor was, dat er dan minder grond gebruikt hoefde te worden om met paard en wagen op de deel (=koeiengedeelte van de boerderij) te kunnen komen. Je kon dan zo vanaf de straat de deel oprijden. De grond om het huis kon dan gebruikt worden als (groente)tuin of weiland.

    Gr. Wim -de roetsende

    http://roeifietsen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen