Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 mei 2013

Onderhoud!

Net weer met de mannen van Velomobiel.nl gebeld. Morgen onderhoud aan de Quest, 09.00 uur scherp.

Ik zal dan meteen eens vragen of zij ook ervaring hebben met de verschillende zithoudingen in de Quest. Wat wil het geval. Al jaren bestudeer ik de motoriek en denkwijze van mensen. Van orgine kom ik uit de volleybalwereld, laatste drie jaar als Bondscoach van de Zitvolleybal Dames. Ik heb daar ondervonden dat het Action Type van iemand bepalend is voor het efficient mogelijk overbrengen van kracht. Onbewust zoekt een persoon altijd naar zijn meest prettige positie. Dit geeft dan ook de meeste kracht. Kan iemand daar niet in zitten, dan kost dit hem of haar onnodig veel energie.



Wat bovenstaand kort filmpje hier mee te maken zal ik de komende dagen verder voor jullie uitwerken. De resultaten van een iets andere zithouding zijn echter verbluffend.  Snelheid neemt toe bij een, meer bij de eigen persoon horende, zithouding/motoriek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten